Thursday, June 2, 2011

Apa Sebenarnya


Pagi-pagi aku dah tak de mood sebabkan bos aku ni..asyik cari salah aku jer!..Masa dapat offer or aku nak minta transfer untuk pergi kerja kat commercial building dia yang beriya - iya recommended aku,tapi tidak big bos ngan council member juga president kat company aku.Masa aku dapat offer dari Heong Leong Group kerja kat Menara ING dulu pun depa berebut-rebut nakkan aku.Bos aku boleh cucuk semua council member kat sini.Tak padan dengan tua dan botak kepala tu,dah la hati busuk.



Big Bos dan President siap pergi jumpa Buiding Manager kat ING jangan terima aku sebab mereka nak aku kerja kat sini..malah gaji akudinaikkan sama dengan tempat tawaran tersebut..tapi bos aku ni macam jeles kat aku sebab orang atas, suka kan aku sebab prestasi kerja.Kenapa dia nak jeles dengan aku?walhal gaji dia lagi banyak dari aku dan aku cuma penolong dia saja.Apa Kes?Patutlah ramai tak suka dia dan mahu transfer dia ketempat lain kerana sikap dia...tapi masih tak sedar diri lagi tu..

Wa...wa..meluahkan rasa tentang bos aku,tapi itulah kenyataannya keranaa ramai orang mengadu damba dengan aku sebabkan sikap dia.Lepas tu boleh pulak selongkar kat meja aku untuk cari point nak tuduh aku.ada ke bos macam ni?dan tak percayakan aku sebabkan aku banyak pegang cash dan orang semua percayakan aku cuma dia.aku tahu bos aku tak suka aku sebab suka melawan dia dan tak tunduk pada dia dan bercakap.."yes bos!yes bos"..itu bukan aku.kerana aku akan melawan jika aku tidak salah dan ada kebenaran dan point-point yang aku melawan dia.

Syukur juga ke hadrat Ilahi ,jika kita benar dan baik sesama manusia..semua orang akan sayangkan kita dan Allah akan sentiasa melindungi kita.Hidup pun masih berjalan lancar walau dugaan yang aku pernah hadapi tidaklah sehebat mana-mana orang lain hadapi dugaan.Syukur padamu Ya Allah..Syukur..

Dan Bos aku pulak ada sahaja masalah yang dihadapinya kerana sikap dan hatinya yang busuk tu.Walaupun dia dari bangsa lain aku tidak pernah memburukkan dia dengan semua client dan juga penghuni di bangunan yang aku kerja sekarang ini.tapi bos aku ni tak pernah sedar!Thick Skin!

Aku cuma memohon kehadratmu Ya Allah agar aku dilindungi dan setiap hari aku sentiasa membaca ayat kursi setiap keluar dari rumah..percayalah hidup aku alhamdulilah dan insyallah selamat dari segala bahana dan bencana dan rezeki juga murah.Insyallah..

No comments:

Post a Comment